Kádas György Általános Iskola Tagintézménye
Frissítve: 2018.04.09.

Beíratkozás


Helye: Kádas György EGYMI Karcagi Tagintézménye – Karcag, Kisújszállási út 45.
Ideje: 2018.04.12. (csütörtök) és 2018.04.13. (péntek) – 8:00 - 19:00 között

A beiratkozáshoz az alábbi dokumentumok szükségesek:

  • A gyermek születési anyakönyvi kivonata
  • Szakértői vélemény
  • A gyermek személyi igazolványa (ha van)
  • A gyermek lakcímkártyája
  • A gyermek adókártyája (ha van)
  • A gyermek TAJ kártyája
  • Szülő telefonszáma

 


 

A 3. Szépíró verseny iskolánkban

 

Iskolánkban az idén harmadik alkalommal rendeztük meg  tanulóink számára a Szépíró versenyünket. Ennek a versenynek az a célja, hogy a digitalizált világban ne vesszen el a kézírás fontossága és értéke, valamint versenylehetőséget biztosítsunk az általános iskolás korosztálytól a középiskolás korosztályig minden tanuló számára. A versenyre minden érintett önként jelentkezhetett létszám korlát nem volt.
Nagy örömömre szolgált, hogy a diákok szép számmal jelentek meg a megmérettetés napján. Összesen 48 tanuló vette bele magát a munkába és mindenki igyekezett a legjobb formáját hozni.
A tanulók feladata az életkori sajátosságainak megfelelő hosszúságú vers meghatározott időre történő pontos másolása volt.  Az idén Mentovics Éva költő verseiből válogattam egy csokorra valót.  Az elkészített munkákat háromtagú zsűri értékelte, akiknek az idén sem volt könnyű dolga.
A dobogósokat nehezen válogatták ki, hiszen a gyerekek nagy erőfeszítéseket tettek azért, hogy ők legyenek a legjobbak.

 

   

Eredmények:

  • alsó tagozat:

1. helyezett-Kertész József 1.o.;
2. helyezett-Budai Henrietta 2.o.;
3. helyezett- Nagy Szintia 4.o.;

  • felső tagozat:

1. helyezett-Botos Valentina Valéria 6.o.;
1. helyezett-Tyukodi Blanka 8.o.;
2. helyezett-Tóth Rózsa 7.o.;

  • szakiskola:

1. helyezettek  - három első helyezett lett -  9-ben: Csukodi Rozalinda és Dér Kamilla, valamint 11-ben Lakatos András tanulók

 

Jánosi Edit
gyógypedagógus

 


 

A 2. Roma napunkról dióhéjban

 

2018. március 12-én, iskolánkban megrendezésre került a 2. Roma nap, ami már tematikus napként folytatta hagyományteremtő (remélhetőleg hagyományteremtő) útját.

Napunk fő témája a "Jövőkép" volt, ami rendezvény programunk 2. részében kapott hangot. Ez a 2. rész olyan hozadékkal bír, ami túlmutat azon, amit egy "átlagos" rendezvény adhat. Nem "csak" a roma kultúrának néhány szegmensével - történelem, szokások és hagyományok, művészet, mesterségek – ismerkedtünk meg – az 1. részben -, hanem hozzá adtuk saját gondolatainkat, elképzeléseinket is mindarról, ami népünkhöz-, így a roma néphez is köt bennünket. A nap célja volt, hogy ráébresszen bennünket, hogy saját jövőképünk tervezése, felelősségteljes döntéseink által nem csak személyes életünket, de annak a népnek az életét-, jövőjét is befolyásolja, amihez tartozónak érezzük magunkat…


Napunkat egy nagyszerű zenés műsorral zártuk, amit innen is még egyszer nagyon köszönünk, Farkas Judit kisújszállási zenésznek!

 

Szekeres József
innovációs mk.vezető

 


 

A 2018/2019-es tanévre intézményünk 9. évfolyamára jelentkezett tanulók listája


A személyiségi jogok védelme érdekében csak a tanulók oktatási azonosítóját közöljük.

Tagintézmény – Karcag:

- 72347320265
- 72363940241
- 72354657744
- 72388117016
- 72388129035

 


 

Lakatos András 3.osztályos kosárfonó tanuló az év embere az iskolánkban

 

Interjú Lakatos Andrással:


Szervusz András!
- Szép jó napot kívánok!

Hogy vagy mostanában?...
- Köszönöm szépen jól vagyok!

Hogy megy a tanulás?
- Köszönöm szépen jól!

Kettő éve – 2015 decemberben - beszélgettünk az iskola honlapján. - De mi azért szoktunk szinte mindennap beszélgetni... Történt –e veled azóta valami olyan, amit szeretnél megosztani a honlap olvasóival?...  Akkor a diákügyeletről beszélgettünk. Mert te voltál ennek az ötlet gazdája…
- A diákügyelet azóta egyre jobbá, gördülékenyebbé vált. És a pedagógusok munkája is jobb lett ezáltal, illetve az iskolai légkör is jobb lett – úgy érzem, úgy gondolom… 

 Most valami olyan történt, amire – úgy gondolom – joggal büszke lehetsz! De mi is volt ez?...
- Igen. Kaptam az iskolámtól egy laptopot…

2017 december 22-re nagyon sokáig emlékezni fogsz… De ne csigázzuk a honlap olvasóit, és mondd el miről van szó, kicsit részletesebben!
- ….Ezen a napon – a karácsonyi ünnepségünkön -, a karácsonyi műsor után, tagintézmény vezetőnktől mindenki kapott osztályonként egy-egy ajándék csomagot, aminek mindenki nagyon örült… De,… különleges ajándék volt, ami egy laptop volt és erre mindenki izgatottan felkapta a fejét, hogy vajon ki is fogja ezt megkapni. Mint kiderült, meglepően, hogy én kaptam meg. Ennek viszont nagyon megörültem és nem is számítottam rá, hogy én kapom meg… Megszeretném köszönni a tagintézmény vezetőnknek, hogy én rám gondolt és, hogy én kaptam meg!

Miért is kaptad ezt a nagyszerű ajándékot?
- Azért mert, az iskolai közösségért – én így érzem -, sokat tettem, önzetlenül, szívemből. És ez, most is jó érzéssel tölt el….

Azóta eltel közel egy hónap, téli szünet is volt közben. Az ajándék laptopoddal mit szoktál csinálni? Mire használod főként?
- Nagyon sokat szoktam böngészés céljára használni az ASUS márkájú laptopomat, de még többet használom képek, videók nézegetésére, amit egyik tanáromtól kapok rendszeresen… De természetesen sokat hallgatok – ha időm engedi -, zenét, illetve játszani is szoktam vele…

Köszönöm a beszélgetést András! És azt kívánom Neked, hogy te is olyan hosszú ideig használd a laptopodat, mint én is – remélem hogy nem kiabáltam el ezzel semmit: de én már 7 éve használom nap-mint nap az enyémet…
- Köszönöm szépen a jó kívánságokat! És viszont kívánom magának és mindenkinek, akinek laptopja van.  

 


 

Kiemelt hír - 25 éves szakképzésünk alkalmából

„Egy ember életében 25 év – különösen az első 25 -, meghatározó, mondhatnánk azt is: sokszor mindent eldöntő. Miért?...  Mert jó, vagy rossz döntéseink láncolata ekkorra kezd beérni. Személyiségünk- és ennek következményeképp életutunk változásai is ekkorra teremtik meg – jó esetben – az alapot életünk kiteljesedése felé. - És mindezt ráadásként színezi, hogy nem mi döntjük el, hová és milyen körülmények közé szülessünk. És persze az emberiség mely időszakában… Mindezeket figyelembe véve tehát nagy csoda,  és nagy kegy az élettől, ha valaki erre az időszakra megtalálja önmagát - és erre a 25 évre építve, önbizalommal telve, sok-sok önfegyelmet gyakorolva,  felemelt fővel igyekszik majd az élet csatáját megnyerni, lehetőleg minél több örömöt kicsikarva ebből…  Ebből a szempontból tehát,  egy intézmény életében is jelentős 25 év, hiszen ha már ennyi ideje létezik, akkor már  bizonyította, hogy  létjogosultsága van, hogy szükség van rá. - A mi gyógypedagógiai intézményünk már lassan kétszer ennyi időt tudhat maga mögött, a tevékenység, amit folytat, pedig már ezt is meghaladja… „


Fogadják és fogadjátok szeretettel ezt a néhány soros bevezetőt! ( Ez a néhány sor, része azoknak a bevezető gondolatoknak, amit a 25 éves szakképzésünk alkalmából megszerkesztett kis könyvünk elejére szántam…. )


25 évesek lettünk! 25 éves lett a szakiskolánk! És ez örömmel tölt el bennünket. Mint ahogy, minden kis lépés, ami közelebb viheti szakiskolánk tanulóit az igazi megmérettetéshez, a lehetőséghez, hogy a a társadalmi beilleszkedés legnagyobb erőpróbáján megmérettessék magukat, az az, hogy ők is tisztességes munkához, kenyérkeresethez jussanak!...

Ebből az alkalomból a 2017-18-as tanévünk első aktualitásának szánt bejegyzésünket ennek a rendkívül fontos jubileumi évfordulónak szántuk! Nem különben azért is, mert a jubileumi rendezvényünk egy fontos mérföldköve lehet szakképzésünk jövőjének… Mérföldkő abban a tekintetben is, hogy most valóban jobban kinyithatunk-kinyílhatunk városunk felé, a társadalom felé. Hogy falakat bontsunk, amit letűnt korok égettek belénk, és amiknek építőtéglái még ma is konokul állnak és ridegen elválasszák az embert az embertől. Az épet a sérülttől… Talán ezen alkalmak közelebb hozhatnak bennünket, intézményünket. A megismerés- felismeréssé válhat, hogy nincs helye idegenkedni sem intézményünktől és különösképpen nem az idejáró gyerekektől, fiataloktól, hiszen ők is közénk valók, ők is ugyanazokkal a vágyakkal és álmokkal születtek erre a földre, csak számukra a sors egy nehezebb utat szánt…

25 évesek lettünk! Én mindenképp! Mert én is akkor jöttem ebbe az intézménybe, amikor a szakképzés elindult első bátortalan lépéseivel az úton. Az úton, amin ma már 25 éve jár. Én remélem, hogy ez az út már több mint útkeresés és valóban iskolánkba járó fiataljaink learathatják - kilépve iskolánk kapuján – mindazt, amiben hittek szakiskolás útjuk-, pályaválasztásuk legelején!

Alább röviden összefoglalom mindazt, amit a szakképzésünkről érdemes tudni. Gondolataim végén pedig -  a 25 éves ünnepségünk dekorációjának anyagát is színessé tevő – képanyagot ajánlom mindenki figyelmébe, aki egy picit be akar kukkantani szakképzésünk mindennapjaiba, és annak is legszebb, legmaradandóbb pillanataiba: amikor tanulóink tanúságot tesznek megszerzett tudásukat illetően a szakvizsgán…
Majd ezután - ezt lezárva - , jubileumi rendezvényünkre invitáló Tanár-diák találkozó meghívójára hívnám fel a figyelmet!


 

Szakiskolánkról  dióhéjban 

Iskolánk 19 éves volt, amikor – 1992-ben – szakképzéssel is bővítette profilját. Ma már – 2017 őszén -, három területen – a mezőgazdaság, a műszerész és a népi kismesterségek területein -, hat szakmát adva folyik a képzés. Folyamatban levők:  a kosárfonó, a szőnyegszövő. Indulóban levők: a kerékpárszerelő, a kerti munkás, a mézeskalács készítő, és a parkgondozó szakon lettek…
   A szakiskolát, az az igény hívta életre, hogy az iskola segítse – az adott lehetőségek keretében -, az általános iskola után, a továbbtanulni és főként szakmát megszerezni kívánókat. A személyi és tárgyi feltételek lehetővé tették, hogy 1992-ben, két szakkal – palántanevelő-konyhakertész és kisgazdaasszony – beinduljon a képzés. A szakok két évesek voltak és betanított munkás végzettséget adtak … A város jellege – Karcag mezőváros -, megteremtette a feltételét annak, hogy a rendszerváltás utáni években, eséllyel indulhattak tanulóink a munkaerő piacon, kitanult szakmájukkal… A lányok pedig kisgazdaasszonyként– elsősorban – otthon tudták megszerzett ismereteiket - a varrás, a házi gondozó betegápoló és háztartási ismereteket –hasznosítani…
   1997 óta OKJ. képzésben – Országos Képzési Jegyzékben - elismert szakmát kapnak, a tőlünk elment, sikeres vizsgát tett tanulók… A szakképzés beindulása óta eltelt évek során – ma ennek már  25 éve -, természetesen a képzés feltételei, a piaci igények is sokat változtak. Ma elismert szakmát – rész-szakképesítést - kapnak a fiatalok a kezükbe. Ezek piaci értéke sok tényezőtől függ… Szakképzésünk – ma - moduláris rendszerben folyik, így a második – hasonló pl. korábban parkgondozó szakra járt tanuló, ha később a szak sikeres befejezése után, a kerti munkás szakon akarja folytatni tanulmányait, akkor a szakmát megszerezni kívánók könnyített feltételekkel tanulhatnak tovább…

  

 

Szakmáink

Képzési formáink – szakmák – az eltelt közel 25 év alatt a következők voltak:

 

  • Palántanevelő konyhakertész ( 1992-98 )_2 éves képzés keretében -

Vizsgáztak_betanított munkás végzettséget  kaptak.
(Már nem tartozik a képzési palettánkba. ) 

  • Kisgazdaasszony ( 1992-1998 )_2éves képzés keretében - csak vizsgáztak (Már nem tartozik a képzési palettánkba. ) 
  • Száraztészta készítő ( 1998-2000 )_2éves képzés - csak vizsgáztak .

(Már nem tartozik a képzési palettánkba. ) 

  • Zöldségtermesztő  beindulás éve 2012_3 éves képzés keretében; OKJ- ben elismert végzettséget adva . [OKJ: Országos Képzési Jegyzék  ]

(Már nem tartozik a képzési palettánkba ) 

  • Kerékpárszerelő beindulás éve: 2007_ 2 éves képzés keretében- OKJ- ben elismert végzettséget adva .         
  • Kerti munkás: 1998-tól _2 éves képzés keretében -  OKJ- ben elismert végzettséget adva.        
  • Kosárfonó beindulás éve  2008-ban_2 éves képzés keretében- OKJ- ben elismert végzettséget adva .  ( 2012-től 4 éves képzés keretében ) 
  • Mézeskalács készítő:  2000-től_1éves képzés keretében - OKJ- ben elismert végzettséget adva . ( 2009-től 2 éves )    
  • Parkgondozó  1999-2003; 2009-2011; 2015-2017-;_2 éves képzés - OKJ –ben elismert végzetséget adva.
  • Szőnyegszövő : 2004-től_2 éves képzés keretében - OKJ- ben elismert végzettséget adva . ( 2013-től 4 éves képzés keretében )       

 

Képgaléria( abc sorrendben megjelenítve szakmáinkat, jelenlegi képzési palettánkat):

Képzéseink

 



A népi kézművesek háza tájáról…

A debreceni Művelődési Központ, a Népművészeti Egyesületek Szövetsége, a Hagyományok Háza együttműködve a Kézműves Alapítvánnyal, a népművészeti hagyományok továbbéltetése, a fiatalok alkotókészségének fejlesztése érdekében hírdette meg a XII. Országos Gyermek és Ifjúsági Népi Kézműves Pályázatát 2017 tavaszán.

Iskolánk népi kézműves tanulói első ízben vettek részt a pályázaton. A szőnyegszövők gyapjú munkákkal (párnák, szőnyegek), a kosárfonók zöldvesszős munkákkal (kültéri virágtartók) szerepeltek. A pályázaton részt vett tanulók: Kolompár Magdolna, Rápolti Barbara, Mága Rozália jelenleg 12. osztályos szőnyegszövők, Hangyási Bettina, Lakatos András 11. osztályos kosárfonó és fonottbútor-készítő tanulók voltak. Felkészítő tanáraik: Moldvai Katalin és Dávid-Kiss Borbála

A regionális díjátadó ünnepség 2017.09.29-én Berettyóújfaluban került megrendezésre, amelyen az érintett szakmák egy-egy tanulója is részt vett. Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy tanulóink dicsérő oklevelet és emléklapokat vehettek át valamint a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Népművészeti Egyesület különdíjban is részesítette tanulóinkat. A díjátadót követően, különböző kézműves technikákkal ismerkedhettek az érdeklődők, a muzsikáról a Tükrös zenekar gondoskodott.

 

 


 

Első iskolai színfoltunk volt: A 13. alkalommal megrendezett –
"Ez a mi napunk" a Nyíregyházi Sóstó Állatparkba

2017. szeptember 18.

A program tartalmasnak ígérkezett, de sajnos az ott tartózkodásunk ideje rövidre volt szabva. Az időjárás azonban mindenért kárpótolt, igazi kiránduló időnk volt. A fóka bemutató kiváló volt!...  És mindig nagy élmény ha a fejünk fölött úszkálnak a testes cápák…

Az én igazi helyem azonban a pálmaház és az a sok – sok pompázatos növény, ami mindig megfogja a szívem! És még valami: Imádom a delfineket, de a 3D-s gyönyörű asztali abroszból már nem volt egy darab sem. Lehet, hogy nem egyedül vagyok akihez ennyire közel állnak a delfinek?....

Szó, ami szó: újból felejthetetlen élménnyel gazdagodtunk – mint korábbi alkalmakkor is…

Köszönjük a lehetőséget!

Szekeres József - gyógypedagógus

2017.09.18 Nyíregyháza Sóstó vadaspark

 


 

 

Külföldi munkatapasztalat szerzés –
 a Leonardo program

 

  1. út 2006 – Finnország – Muhos
  2. út 2010 –Spanyolország – Granada
  3. út 2011 – Németország - Lipcse

 

Dobrai Lászlóné szakoktató: Leonardó program - Finnország

„…Finnországba utazhattunk 2005- ben  az északon lévő Muhosba egyhónapos szakmai gyakorlatra két szakcsoporttal (mézeskalács-készítő és kerti munkás). Ketten voltunk szakoktatók és egy tolmács és öt-öt tanuló a két szakmán. A mézeskalács-készítő csoporttal a MERIKOSKI intézmény helyi iskolájának tankonyháján voltunk gyakorlaton minden nap reggel 8-tól 13 óráig. A magyar és a finn diákok párban végezték feladataikat. A nyelvi nehézségek ellenére jól megértették egymást, és életre szóló barátságok szövődtek. A diákjaink megtanulták a jellegzetes finn ételek, sütemények, különleges szendvicsek készítését, és alkalmuk volt megtanítani az ottani tanulókat a mézeskalács-készítés és díszítés fortélyaira. Az iskolában tanító kollégák és a diákok szinte minden napra változatos programot szerveztek, melyek hangulata mindannyiunkat magával ragadott. Néhány példa a sok közül: különböző sportjátékok, hófoci, lékhorgászat az Oulu folyó jegén, kirándulás Rokuába  egy síparadicsomba majd ebéd egy gyönyörű vadászházban, majd közel, mintegy 80 km-re az északi sarkhoz, Lappföldön Ranuába mentünk egy csodálatos állatrezervátumba olyan sűrű hóesésben, amilyet eddig csak filmen láttunk…”

 

Mátyusné Fazekas Judit  szociálpedagógus:  Szakiskolánk Európában

„…Szakiskolai képzésünk egy hatalmas lehetőséget talált meg az Európai Bizottság által kiírt, Magyarországon a TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY által kezelt pályázatban. Az Egész életen át tartó tanulás program keretében, a Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szakképzés területén. Iskolánk csatlakozott ehhez a tevékenységhez 2005-ben, amikor elkészítette az első Mobilitás pályázatát.
Mit is jelent ez konkrétan? Diákjaink szakmai képzése az iskolában történik. Sok fiatal nem hagyja el a lakóhelyét, és az iskolán kívül máshova nem jut el. Ezért próbálunk számukra olyan lehetőséget biztosítani, amely a szakmai tudásuk bővítése mellett, közösségformáló életre szóló élményt is jelent…
A déli népekről sokat haljuk, hogy barátságosak, kedvesek. Hatványozottan mondhatjuk ezt a spanyol emberekre, akik diákjaink felé elfogadással, túláradó szeretettel fordultak. A mézeskalácsosok egy cukrászüzemben dolgoztak, ahonnan mindig kaptunk valami finom kóstolót. A kézműveseink egy helyi sérülteket ellátó intézményben végezték munkájukat, ahol teljesen beépülhettek a mindennapi életbe, farsangi mulatságukra az egész csoportot meghívták. A kerékpárosok kis műhelyek látogatói voltak, sok kerékpár különlegességgel találkozhattak. A kerti munkások egy sérülteket foglalkoztató csoport irányításával dolgoztak, szociális intézmények parkjainak szépítése volt a feladat…”

 

Sándorné Szakácsi Ildikó gyógypedagógus: Leonardóval Lipcsében

„…A projekt eredményei a szakmai eredményeken kívül: Az egyik édesanya így fogalmazta meg:” Egy teljesen más gyermeket kaptam vissza, sokkal önállóbb lett magabiztosabb. Sikerélményekkel telve,élményekkel gazdagodva. „. Fejlődött tanulóink határozottsága, önbizalma, tájékozottsága,kommunikációja. Gyarapodott kulturális ismeretük, önismeretük, döntő és ítélő képességük.
A projekt céljához hozzá tartozott az Europass bizonyítvány megszerzése. Amit minden tanulónk egyéni képessége és saját teljesítménye alapján ért el…”

 


 

 

 



 

A középfokú felvételi eljárás keretében 2018/2019-es tanévre az alábbi tanulmányi területeket hirdeti meg a
Kádas György EGYMI karcagi tagintézménye

 

Szakiskola

0002 Szakiskolai képzés, előkészítő évfolyam + 2 évfolyamos szakiskolai képzés (részszakképesítés); szakiskolai kerettanterv enyhe értelmi fogyatékosok számára, SNI típusa: tanulásban akadályozott; az első idegen nyelv az angol nyelv; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsági szakvélemény alapján; egészségügyi alkalmassági követelményeknek való megfelelés szükséges; a tanulmányi területre enyhén értelmi fogyatékos tanulók is jelentkezhetnek; Közlekedés szakmacsoport; a szakképzési évfolyamok és a szakmai és vizsgakövetelmények teljesítése után tervezett kimenet a következő részszakképesítés megszerzése: Kerékpárszerelő (motorkerékpárszerelő); megj.: kollégiumi férőhely igényelhető

0003 Szakiskolai képzés, előkészítő évfolyam + 2 évfolyamos szakiskolai képzés (részszakképesítés); szakiskolai kerettanterv enyhe értelmi fogyatékosok számára, SNI típusa: tanulásban akadályozott; az első idegen nyelv az angol nyelv; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsági szakvélemény alapján; egészségügyi alkalmassági követelményeknek való megfelelés szükséges; a tanulmányi területre enyhén értelmi fogyatékos tanulók is jelentkezhetnek; Élelmiszeripar szakmacsoport; a szakképzési évfolyamok és a szakmai és vizsgakövetelmények teljesítése után tervezett kimenet a következő részszakképesítés megszerzése: Mézeskalács-készítő; megj.: kollégiumi férőhely igényelhető

0004 Szakiskolai képzés, előkészítő évfolyam + 2 évfolyamos szakiskolai képzés (részszakképesítés); szakiskolai kerettanterv enyhe értelmi fogyatékosok számára, SNI típusa: tanulásban akadályozott; az első idegen nyelv az angol nyelv; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsági szakvélemény alapján; egészségügyi alkalmassági követelményeknek való megfelelés szükséges; a tanulmányi területre enyhén értelmi fogyatékos tanulók is jelentkezhetnek; Mezőgazdaság szakmacsoport; a szakképzési évfolyamok és a szakmai és vizsgakövetelmények teljesítése után tervezett kimenet a következő részszakképesítés megszerzése: Parkgondozó; megj.: kollégiumi férőhely igényelhető

0005 Szakiskolai képzés, előkészítő évfolyam + 2 évfolyamos szakiskolai képzés részszakképesítés); szakiskolai kerettanterv enyhe értelmi fogyatékosok számára, SNI típusa: tanulásban akadályozott; az első idegen nyelv az angol nyelv; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsági szakvélemény alapján; egészségügyi alkalmassági követelményeknek való megfelelés szükséges; a tanulmányi területre enyhén értelmi fogyatékos tanulók is jelentkezhetnek; Mezőgazdaság szakmacsoport; a szakképzési évfolyamok és a szakmai és vizsgakövetelmények teljesítése után tervezett kimenet a következő részszakképesítés megszerzése: Kerti munkás; megj.: kollégiumi férőhely igényelhető

0006 Szakiskolai képzés, előkészítő évfolyam + 4 évfolyamos szakiskolai képzés (szakképesítés); szakiskolai kerettanterv enyhe értelmi fogyatékosok számára, SNI típusa: tanulásban akadályozott; az első idegen nyelv az angol nyelv; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsági szakvélemény alapján; egészségügyi alkalmassági követelményeknek való megfelelés szükséges; a tanulmányi területre enyhén értelmi fogyatékos tanulók is jelentkezhetnek; Művészet, közművelődés, kommunikáció szakmacsoport; a szakképzési évfolyamok és a szakmai és vizsgakövetelmények teljesítése után tervezett kimenet a következő szakképesítés megszerzése: Népi kézműves (Kosárfonó és fonottbútor-készítő szakmairány); megj.: kollégiumi férőhely igényelhető

0007 Szakiskolai képzés, előkészítő évfolyam + 4 évfolyamos szakiskolai képzés (szakképesítés); szakiskolai kerettanterv enyhe értelmi fogyatékosok számára, SNI típusa: tanulásban akadályozott; az első idegen nyelv az angol nyelv; felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsági szakvélemény alapján; egészségügyi alkalmassági követelményeknek való megfelelés szükséges; a tanulmányi területre enyhén értelmi fogyatékos tanulók is jelentkezhetnek; Művészet, közművelődés, kommunikáció szakmacsoport; a szakképzési évfolyamok és a szakmai és vizsgakövetelmények teljesítése után tervezett kimenet a következő szakképesítés megszerzése: Népi kézműves (Szőnyegszövő szakmairány) st; megj.: kollégiumi férőhely igényelhető Férőhely: 8

 

 

Kádas György Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium Karcagi Tagintézménye

5300 Karcag, Kisújszállási út 45.
Tel: 06 (59) 503 144
E-mail címeink: specisuli@t-online.hu tagintezmenyvez.karcag@gmail.com